TÚ SR začal výberové konania na prevádzkovateľov digitálneho vysielania

14.05.2009 Celý región

Bratislava 14. mája (TASR) - Telekomunikačný úrad (TÚ) SR dnes začal dve výberové konania s cieľom nájsť prevádzkovateľov prvých dvoch komerčných a jedného verejnoprávneho multiplexu digitálneho televízneho ...
\"Účelom použitia pridelených frekvencií bude vybudovanie komunikačných sietí DVB-T prvého, druhého a verejnoprávneho terestriálneho multiplexu, prostredníctvom ktorých bude poskytovaná elektronická komunikačná služba – prenos televíznej programovej služby v štandarde DVB-T a jeho možných novších verzií, \" informoval TASR hovorca TÚ SR Roman Vavro.

Úrad vo svojich výzvach neurčuje direktívne také podmienky ako kompresný štandard, začiatok vysielania, hodnotu percentuálneho pokrytia obyvateľstva signálom či výšku úhrady za pridelenie frekvencií. \"Sú to kritériá výberu a TÚ SR premietne ponuku úspešného uchádzača do podmienok povolenia, čím sa stane pre držiteľa povolenia záväzná. TÚ SR preto vo výzvach stanovil len spodnú hranicu, pod ktorú uchádzači v ponukách nemôžu ísť, \" priblížil Vavro.

Predložené ponuky vyhodnotí výberová komisia, ktorej členov vymenuje predseda úradu. Táto komisia následne určí poradie uchádzačov podľa podmienok stanovených vo výzvach. Komisiou stanovené poradie bude podľa zákona pre úrad záväzné. Postup a kritériá v oboch výberových konaniach vychádzajú zo zákona o elektronických komunikáciách a zákona o digitálnom vysielaní.

Digitálne vysielanie (DVB-T) najneskôr v roku 2012 úplne nahradí doterajšie analógové televízne vysielanie. Má pritom vytvoriť priestor pre vznik nových televízií, zvýšenie konkurencie na mediálnom trhu a tým aj tlak na zvýšenie kvality programov televízii. \"Pre divákov, ktorí prijímajú analógové televízne terestriálne vysielanie, táto zmena bude znamenať potrebu zaobstarania televízora so zabudovaným digitálnym DVB-T tunerom, alebo prídavného zariadenia, tzv. set-top boxu, \" upozornil Vavro. K prechodu z analógového na digitálne vysielanie prebehne informačná kampaň, ktorej realizácia je v kompetencii Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR.
 

Vyberte región